Utazás Fórum |
2009-10-13, 09:45 | #1 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 09-10-13
Összes hozzászólás: 1
Hírnév szint: 0 |
Kaukázus Rally
Volt szerencsém indulni az idei Kaukázus ralin az Autósfórum.hu szerkesztőjeként, így beírásom autós jellegű lesz.
Így megtapasztalhattam a déli országok, illetve a Balkán vezetési stílust. A rali útvonala a következő országokon halad keresztül: Horvátoszág, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Koszovó, Albánia, Macedónia, Bulgária, Törökország, Grúzia, Örményországon keresztül a politikailag bizonytalan státuszú Karabah, majd vissza a cél Jereván. A közhiedelem: állítólag mennek össze-vissza ezen déli népek, dudálnak, nem adnak elsőbbséget, európainak életveszély... Nos. Kiemelem ebből a ország-kavalkádból Albániát és Grúziát. Hasonló mindkét országban, hogy felfestésekben nem bővelkednek az utak. Sok a keskeny hegyi földút. Két sávos úton 3-an is haladhatnak egymás mellett. Azonban; Albániában jellegzetes a 2 rövid bipbip dudálás, amely csak annyit jelent mögötted vagyok jövök, elhaladnék melletted, figyelj. Ha nem tudsz lehúzódni, vagy nem fér el, nem tuszakolja be magát. Hegyi utakon mindig megoldják, hogy elférjenek egymás mellett. Általában jellemző, hogy haladni akarok, de figyelek rád is, ha nem megy nem erőltetem. Grúziában úgy tapasztaltam határozottabban vezetnek, viszont segítik egymást. A jövök duda egy hosszabb bíp, de itt is jövököt jelent. Húzódj le, ha előznek, s nem csak azért mert jönnek szembe, ha te fogsz előzni, neked is megteszik. A padkák általában jók és szélesek. Nem jönnek ki eléd, ha látják jössz, nem kell satut nyomnod, ellentétben a magyarországiakkal. Figyelned kell viszont a tehenekre, melyek a legjobb utakon is szabadon sétálgatnak vagy fekve delelnek. Grúziában figyelni kell a hegyi utakon, az utak többnyire jók, de nem érdemes levágni a szerpentint, mert esetleg a szembejövő is ezt teszi. Megvárják egy lassujármű mögött az előzési sorrendet. Nálam például a mögöttünk lévő BMW-s megvárta, mi Samarával voltunk. Persze útibolondok mindenhol vannak, ott is. Általánosságban véve a tapasztalatom az, hogy bár lazábban veszik a szabályokat, figyelnek egymásra és nem keménykednek, vagy nem öncélúan, pláne nem büntetnek, így a közlekedés - véleményem szerint - biztonságosabb és békésebb a hazainál. |
2009-11-28, 15:01 | #2 (permalink) |
Tag
Csatlakozott: 09-10-03
Összes hozzászólás: 87
Hírnév szint: 16 |
Nekem az volt a meglepő közlekedés szempontjából, hogy Szerbiában egy földút volt a nemzetközi főútvonal. Tévedés kizárva, több helyen kint volt a tábla. Montenegróban viszont mi alig tudtunk előzni, mert 3 autóval voltunk, és a keskeny szerpentines úton nagyon gyakran beragadtunk egy lassabb autó mögé.
|
Hirdetések |
Címkék |
Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Grúzia, Kaukázus, Koszovó, Macedónia, Montenegró, Örményország, rally, Törökország |
Jelenlévő aktív tagok böngészik ezt a témát: 1 (0 tag és 1 látogató) | |
|
|