Egyáltalán nem. Ugyanazt a jegyet veszed meg, ugyanarra a járatra most 7000 Ft-ért (a milánói példánál maradva), mint mondjuk az utazás előtti héten akár 10x ennyiért.
Ez a fapadosok árazási stratégiája. Kezdetben kiszór egy pár olcsó jegyet, aztán ahogy fogynak a helyek elkezd drágulni. Ha gyorsan fogy, akkor akár a sima légitársaságok árainál is drágábbra felkúszik. Ha sok marad a végére, akkor megint lehet olcsóbban adják majd.
Ráadásul ez most már nem a fapadosok sajátsága, hanem szinte minden légitársaságnál így van, ha nem is ilyen mértékben.
Az elv az, hogy aki korán foglal az már biztos utas. Akkor is fizet, ha végül nem utazik és a filléres jegyek remek reklámot jelentenek. Aki később eszmél, vagy fontos neki, hogy melyik nap utazik az többnyire kénytelen mélyebben a pénztárcájába nyúlni.
Az utazás közeledtével pedig azért szokott csökkenni az ár, mert ha félig üresen menne a gép az nagyobb veszteség lenne a cégnek, mintha a maradék jegyet olcsón kiszórja.
Összefoglalva annyiért adják a légitársaságok a jegyeket, amennyiért épp tudják. Ha kicsi az igény, akkor olcsó a jegy, ha "sorbanállnak" érte, akkor drága.
Ninics különbség viszont a szolgáltatás szinvonalában, vagy az ellátásban. Nem jár semmi plusz annak aki az utolsó pillanatban méregdrágán vesz jegyet, azzal sezmben, aki fél évre előre megvette ugyanazt fillérekért.
A fapadosokon a plusz szolgáltatásért külön kell fizetni (poggyász, kaja, ahol van ilyen ott az ablak melletti helyért is), míg ugyanez a hagyományos légitársaságoknál a Economy, Business, First class. Azaz turistaosztály, biznisz és első osztály. Ezekért jobb kaja, kényelmesebb szék, nagyobb képernyő... jár.
Mint írtam ezektől a plusz szolgáltatásoktól, osztályoktól függetlenül is hatalmas eltérések lehetnek a jegyárakban.
|