Utazás Fórum |
|
2015-03-11, 18:10 | #1 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 10-01-22
Összes hozzászólás: 22
Hírnév szint: 0 |
BlaBlaCar
Hazánkban is megjelent a világ talán legnagyobb telekocsi szolgáltatója a Fracia BlaBlaCar. - http://www.blablacar.hu/
Nem nulláról indul, mert a valószínűleg második legnagyobb hazai szereplőt, az Autohop-ot vette fel. Az Autohop üzemeltetői és tulajdonosai viszik tovább az oldalt, de immár a BlaBlaCar keretei közt, annak infrastruktúrájával és hátterével. Valószínűleg némi pénzt is fognak ölni a hazai piacba. Az oldal magyar nyelvű és igazodik a BlaBlaCar nemzetközi megjelenéséhez. |
2015-03-11, 18:18 | #2 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 10-01-22
Összes hozzászólás: 22
Hírnév szint: 0 |
Az első személyes tapasztalatok:
- Az oldal kinézete, használhatósága tetszik. Látszik, hogy ki van találva. - Teljesen ingyenes és úgy tűnik nem csak kezdeti akció. Ebben egyből lekörözi a hazai piacvezető Oszkárt. - Furcsa, hogy nincs foglalás, csak egyeztetés az autós és utas között. Így aztán nem fogy el a hely az autóban, ha az autós nem állítja át. Ez valószínű inkább hátrány lesz. - Szakaszokra minimum ár van. A teljes díjat pedig az egyes rész szakaszok szummájaként határozza meg. Ez szintén inkább negatívum. Miért ne lehetne egy Sopron- Miskolc 4000 Ft, míg a Sopron-Budapest 3000 és a Budapest-Miskolc 2000? Ezt most a rendszerben nem lehet megoldani. Mint, ahogy a túl közeli megállók is bekavarnak, mert 350 Ft lesz ott minimum a viteldíj. Ez pedig a teljes útba is bele van kalkulálva. - Jó az olcsó-közepes-drága utak színekkel történő megkülönböztetése. - Elég komoly moderáció van. Még az autó fényképét is jóvá kell hagyják, vagy az út leírását. Brutális emberi kapacitás szükséges hozzá és ehhez képest valószínű nem hoz olyan sokat. Az nagy kérdés, hogy mekkora lesz az aktív felhasználói bázis. Ez ugyanis az egyik legfontosabb. |
Hirdetések |
2015-05-09, 10:52 | #3 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 10-08-05
Összes hozzászólás: 13
Hírnév szint: 0 |
Már 200 Ft a szakaszok minimális díja. Ez elég életszerű.
Jól ki van találva az oldal. Modern, gyors, érthető, ingyenes. Ahogy tapasztalom a felhasználószám is bővül, de ebben még van hova fejlődnie. A foglalási módszer nekem is szokatlan. Még vegyesen használom az Oszkár rendszerével, így egyébként is kézzel kellene nyilvántartanom a szabad helyeket. Ha esetleg átállnék csak a BlaBlára, akkor majd kiderül, hogy jó ez így vagy sem. Utasaim nem szoktak panaszkodni, hogy sok lenne a betelt autó. |
2015-05-11, 10:46 | #4 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-11
Összes hozzászólás: 2
Hírnév szint: 0 |
Autohop-os fiúk mennyit kaptak a Franciáktól a több országra felépített rendszerükért? Ha jól gondolom 100 milliós nagyságrend és beülhettek még egy multiba területfelelős vezetőnek is!
Én nem szeretem ha valaki csak így simán piacot vesz! |
2015-05-13, 10:55 | #5 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 10-08-05
Összes hozzászólás: 13
Hírnév szint: 0 |
Pedig a világ így működik. Szerintem jól csinálták a srácok, felhasználói oldalról pedig csak azt kell nézni, hogy mennyire jól működik a rendszer.
Ebben pedig most elég jó a BlablaCar, ráadásul teljesen ingyenes. |
2015-05-14, 13:59 | #6 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-14
Összes hozzászólás: 8
Hírnév szint: 0 |
Blabla az új kedvencem. Legutolsó két alkalommal itt találtam autót, mikor hazajöttem Magyarországra. Pozitív, hogy mind magánszemély volt és nem hivatásos fuvaros.
Sok a furcsaság az oldalon, mert szerintem a többség Oszkáron kezdte és ahhoz képest nagyon más. Látom a sok előnyét, de van amit még szokni kell. A keresője gyors, de néha olyan találatokat ad, amit nem értek hogy került bele. Erre figyelni kell. A foglalás sem úgy megy, ahogy nekem logikus lenne. Remélem nem lesz gyakori, hogy betelt autót üresnek mutat. Egy oda-vissza üzenetváltás a sofőrrel viszi az időt, miközben másnál már simán foglalhatnék. No ebből sem volt még gond a Blabalcáron, de nekem nagyon furcsa, hogy a rendszerben nem tudok utat fixálni és azt meg kell beszéljem a sofőrrel. Igaz amúgy is beszélnék. Hajrá Telekocsi! Hajrá Blabla! |
2015-05-22, 18:18 | #7 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-22
Összes hozzászólás: 1
Hírnév szint: 0 |
Elméssel értek egyet.! Én maradok a magyar fiúknál. Aki egy kicsit is ért ezekhez a dolgokhoz, az sejtheti, hogy milyen munka állhat amögött, amit ők felépítettek. Nem árt egyébként egy kicsit reálisabban látni a dolgokat! Egy ilyen méretű rendszert működtetni elég sokba kerül, amit a reklámbevételek közel sem fedeznek. Jogos a foglalási díj, hiszen szolgáltatást kapsz, amiért fizetni szoktunk máshol is. Ugyanannyiért hirdetek, mint eddig, ergo nem ért kár, de ha ennyivel kevesebbet kapnék, abba sem halnék bele, nem nagy összeg. Az utasnak így is jócskán megéri. Plusz: érdemes megnézni a francia oldalt, ahol fizetős a rendszer, és vagy duplája az Oszkárhoz képest. Gondolkozzunk: félelmetes összeget öltek bele a blablába, valószínűleg a magyar piacba sem kevés pénzt. Ez nem karitász, a befektető azért fektet be, hogy aztán jóval többet nyerjen vissza. Itt is fizetős lesz a szolgáltatásuk, ezt már most el lehet könyvelni.
Én nem váltok, nekem az Oszkár már bizonyított. Ha Telekocsi, akkor Oszkár!!! |
2015-05-22, 20:03 | #8 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-14
Összes hozzászólás: 8
Hírnév szint: 0 |
Lehet, hogy sok munka áll mögötte, de sajnos látszik az Oszkáron, hogy valamit nem jól csinálnak.
Rengeteg energiát fektetnek az új fejlesztésekbe, hozzájuk képest a konkurencia olyan egyszerű, mint a faék. Mégis betölti a szerepét a BlaBlaCar is, ráadásul szép, gyors és áttekinthető. A BlaBlaCar-on nincs egy darab hivatásos fuvaros se, ha mégis lebukik egyből kivágják. Az Oszkár ezzel szemben igyekszik a sok fuvarost kiszolgálni, pénzt szed tőlük és sorolhatnám. Ez kinek jó? Szerintem az utasoknak és a sofőröknek nem! Akkor miről beszélünk? Én most nagyon drukkolok a BlaBlának. Nekünk felhasználónak jót fog tenni, ha megmutatja az irányt előre. Új felhasználókat von be, bővül a kínálat és a kereslet. Az Oszkárnak meg fel kell kötnie a gatyáját, mert le vannak maradva 10 évvel és teljesen fals gondolataik vannak az előremutató fejlesztések és irányvonalak kapcsán. Én ma 2 lehetőség között vaciláltam. Egy Oszkáros sofőr, akivel 1 éve már jöttem haza, de elég későn indult. A BlaBlán ezzel szemben egy ismeretlen eddig 0 utast szállító autós jókor indult és még olcsóbb is volt. Bevállaltam és úgy érzem jól döntöttem. Egy Ford Mondeóban ültünk ketten. Nem mindig szoktam, de most végig beszélgettem. Előre lefixáltunk egy hétfői visszautat. Mit ad isten, hát nem az Oszkárról váltott ő is!? Hozzá kell tenni, hogy máskor 2-3 utassal szokott jönni. Most nem telt be, így legközelebb mindkét oldalon hirdet. Azon röhögtünk együtt, hogy mi lesz ha lesz 1 Oszkáros és egy BlaBlacáros utasa egy útra? A végén az egyiktől még plusz foglalási díjat is kér, míg a másiktól nem. A lényeg, hogy a telekocsizás platform és weboldal független. Mindkettőn megtalálja egymást a kereslet és kínálat. |
2015-05-22, 20:06 | #9 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-14
Összes hozzászólás: 8
Hírnév szint: 0 |
Amúgy engem nem érdekel, hogy melyik szolgáltató mennyit dolgozott a weboldalával és épp kisvállalkozásként, vagy nemzetközi multiként működik.
Egy dolog érdekel csak, mégpedig, hogy melyik felel meg jobban az igényeimnek! No ebben messze a BlaBlaCar vezet és ha tovább nő a felhasználótábora, akkor el is dönti a versenyt! Az pedig, hogy a jövőben mi lesz majd eldől akkor. Ha fizetős lesz itthon a BlaBla, akkor majd újra átértékelem a helyzetet. Addig meg élvezem az előnyeit. |
2015-05-23, 16:31 | #10 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-23
Összes hozzászólás: 2
Hírnév szint: 0 |
Utazó!
BlaBla csak meg akarja szerezni a piacot, aztán szépen lehúzni minket és kivinni a pénzt az országból. Nem értem a hatóságok miért nem lépnek fel az ilyen cégek ellen. Meg kell védeni a saját piacunkat, ők meg maradjanak meg ott ahonnan jöttek! |
2015-08-23, 20:10 | #11 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-08-23
Összes hozzászólás: 1
Hírnév szint: 0 |
Blablacar
Sok mindent hiányolok, amit rendszeresen megírok nekik, de semmi rendszerfejlesztés.
A keresés nem működik: London-Budapest útvonalon a Krakkó, Pozsony, Bukarest, Prága és több tíz más +/- 2-300 km-re lévő város a találati listában van, és ez szerintük ilyen távon normális. Akkor ők (a rendszer működtetői) menjenek Budapesttől több száz kilométerre, és keressenek még onnan is fuvart! Nincs moderálás. 24 óra alatt nem jelennek meg a részletek. 48 óra múlva indul az út, de résztelek sehol. Ők is bevezették, hogy vasárnap nem dolgoznak. Sőt, ők szombaton sem! Nem lehet beállítani, hogy belföldi utast nem viszek. Budapest-London útra jelentkeznek, hogy Mosonmagyaróvárig akarnak utazni. Kellemetlen autósnak, utasnak egyaránt és tök felesleges levelezést indikálnak. Bármely, a rendszerre vonatkozó kérdésre egy dilettáns kislány válaszol előírt szöveget. Fejlesztés nulla. Az Autóhop sokkal, fényévekkel jobb volt! Ha a blablát valóban az autóhop rég munkatársai működtetik, akkor valami nagyon nagy gáz történt velük. |
2015-11-11, 09:57 | #13 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 15-05-14
Összes hozzászólás: 8
Hírnév szint: 0 |
Pár óra alatt legkésőbb meg szokott jelenni az út. Gondolom a tiédre sem kellett már sokat várni.
Egyébként látom már jobban a BlaBal árnyoldalait. Hülyeségben nincs hiány náluk sem, pl. a kereső náluk is buta. Átmegyek egy településen, de ha nem adok meg megállót, akkor nem hozza a kereső. Felvenni viszont nem tudok minden települést, mert nem engedi és a szakaszoknak is van minimum díja. |
2017-09-26, 21:21 | #14 (permalink) |
Új tag
Csatlakozott: 17-09-26
Összes hozzászólás: 1
Hírnév szint: 0 |
Horvát
Mi Horvátországba, egészen pontosan Rijekába mentünk Budapestről Egy nagyon szimpatikus kis házaspárral utaztunk, szóval élvezetes volt az út velük. Majd Rijekából átmentünk Ljubljanába is, mert meg akartuk nézni a hidakat.
|
Címkék |
BlaBlaCar, Sharing Economy, Telekocsi |
Jelenlévő aktív tagok böngészik ezt a témát: 1 (0 tag és 1 látogató) | |
Téma eszközök | Keresés ebben a témában |
Megjelenítési módok | |
|
|